Terletak di tebing Sungai Kalumpang, hanya 30 minit dari Pulau Sipadan, Sipadan Mangrove Resort Sdn Bhd (SMR) telah dibangunkan sebagai pintu masuk baru ke Pulau Sipadan dengan menyediakan kemudahan untuk menampung penyelam mewah.

Selain menampung penyelam, SMR merancang untuk menyediakan kemudahan untuk aktiviti rekreasi untuk ahli keluarga penyelam.

SMR termasuk Taman Akuakultur 200 ekar dan pulau Rizab Bakau seluas 700 ekar, yang kaya dengan alam semulajadi dan hidupan liar semula jadi, memberikan pengalaman eko-pelancongan yang tiada tandingan kepada tetamu dan pencinta alam. SMR juga memperuntukkan kawasan khusus untuk pembangunan kemudahan marina dan kapal layar.

SMR merancang untuk menyokong aktiviti Penyelidikan & Pembangunan di Bakau dan Karang sebagai sebahagian daripada usaha pemuliharaan dan pemuliharaannya. Infrastruktur sokongan seperti kemudahan makmal asas, pusat penyelidikan dan bilik pengantarinan telah dirancang.

Laut yang tenang di kawasan ini sesuai untuk mempromosikan aktiviti laut dan pengangkutan laut. SMR juga mempunyai helikopter (R44) yang boleh digunakan untuk menyediakan rides gembira di sekitar Pulau Sipadan.

1 Comments

  1. Kalau nak datang untuk tujuan memancing, boleh? Di mana tempatnya untuk memancing di Sipadan Mangrove Tawau ni?

    ReplyDelete

Post a Comment